Productes de proximitat en carns, innovació en els sistemes al buit, últimes tendències en clipadores i termoselladores, condiments per als elaborats, màquines de grill per a professionals de l’hostaleria, emborsadores, vitrines frigorífiques a mida, vitrines refrigerades, pernils, productes cuinats i l’últim en sistemes de nebulització… el món dels proveïdors del sector minorista carni ha trobat en la fira iMeat la passarel·la perfecta per contactar amb els clients directament.

L’única cita del món professional de la carn ha finalitzat amb més estands, més visitants professionals, més contactes professionals i el suport d’una quinzena de gremis i associacions autonòmics i estatals, juntament amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Fira Cornellà, el que mostra el múscul d’una cita firal que anirà a més en les properes edicions. Prop del 40% de les empreses expositores tenen el seu origen a Catalunya. La segona edició de la fira iMeat, la primera fira destinada als professionals minoristes del món de la carnisseria, s’ha consolidat i demostra que a Espanya era necessària una fira per als detallistes de la carn.

Avalada per l’èxit a  Itàlia
El salt d’iMeat a Espanya va tenir lloc al febrer de 2018, aconseguint en la seva primera edició més visitants professionals, que el primer esdeveniment realitzat a Itàlia en 2013”, segons exposa Luca Codato, director general de la fira per a Itàlia i Espanya. Codato afirma que, en les pròximes cites “hi haurà una evolució, com va passar anteriorment amb iMeat a Itàlia i ja estem començant a treballar per al futur immediat de la fira”. El director agraeix a expositors i visitants  “que en aquesta segona edició ens hagin mostrat la seva confiança acompanyant-nos en aquest creixement”, agraïment que també fa extensible “a tot l’equip de Fira Cornellà”, recinte on durant dos dies, el 6 i 7 d’octubre, s’ha dut a terme l’esdeveniment.

Innovació i desenvolupament al sector minorista
La fira s’està obrint camí a Espanya i està demostrant un gran número de projectes que portaran novetats en els pròxims mesos. El sector de la carn és el que més nota els vaivens de l’economia i el perfil dels visitants (100% carnissers i xarcuters) saben que, per estar en el mercat, cal invertir en innovació, en qualitat i en formació. Els tres pilars del sector carni minorista.

L’eclosió de l’R+D ha arribat per a quedar-s’hi. Envasos ecològics, productes més saludables, equips que mantenen la carn en òptimes condicions durant més temps i que ajuden al carnisser a un millor aprofitament de la matèria primera. La fira iMeat ha ajudat els visitants professionals a tenir millors armes per a presentar productes diferenciats, i amb valor afegit a les carnisseries i xarcuteries, que ajudin a vendre més.  Aquesta és la màxima de la fira iMeat. Ajudar el carnisser a vendre més. Per això, a part dels estands amb prop de 50 marques expositores repartides en 4.000 m2, la formació ha estat la clau en aquesta segona edició.

El Gremi de Carnissers, Xarcuters i Aviram de Barcelona, impulsor de la fira iMeat a Espanya, ha promocionat una sèrie de conferències i ponències per posar al dia al professional: Tall de pernil professional; Ibèrics, del camp a l’aparador; El futur de la carn; La revaloració de la carn de boví mitjançant la maduració o La transformació digital  del negoci de la carn.

Però també hi ha hagut showrooms amb presentacions de xai i classes magistrals de 45 minuts per alguns de professionals que més i millor formen a través dels cursos del Gremi com Ana Paris, Yolanda i Cinta Casternado i Olga Arroyo. Les classes magistrals o showroom també han comptat amb la col·laboració d’un equip de carnissers italians, que han mostrat el seu saber fer davant d’una concorreguda audiència.

Llistat d’expositors

Suport institucional
iMeat Espanya compta amb el suport institucional del sector. A la iniciativa impulsora iniciada pel Gremi de Carnissers, Xarcuters i Aviram de Barcelona, cal afegir gremis i entitats tan importants com CEDECARNE (Conferación Espanyola de Detallistes de Carn), l’entitat gremial més important d’Espanya del sector minorista carni; Anafric, Associació Empresarial Càrnia, entitat d’àmbit nacional de les empreses del sector ramader-carni; Carnissers i Xarcuters de Catalunya, marca que integra els quatre gremis de la federació catalana; al  Gremi de Carnissers i Xarcuters de València i Província i  la Federació Avícola Catalana, mostrant així el seu compromís i aposta ferma pel desenvolupament econòmic i social del sector.

Altres gremis i associacions que han donat el seu suport a la fira han estat:  Gremi de Girona, Gremi de Tarragona, Gremi de Lleida, Gremi de Galícia, Gremi de Bizkaia,  la Federació Avícola Catalana i Fedecarni, la federació de carn italiana; organismes i institucions com Pimec Comerç, la Direcció d’Alimentació, Qualitat i Indústries Alimentàries de la Generalitat de Catalunya, i ECOD, l’entitat organitzadora.

Objectiu: aconseguit
L’objectiu de la fira és posar en contacte als professionals del sector minorista i detallistes amb els proveïdors especialitzats des d’una òptica de business to business, la qual cosa permet perfeccionar, actualitzar i adaptar el sector a les noves estratègies globals del segle XXI. L’organització de la fira recau en l’empresa ECOD, realitzador de la fira a Itàlia on van per la sisena edició, i la comercialització a Espanya ha estat a càrrec d’Impacta Group, del grup Ideas Editoriales.