L’alimentació saludable de la ciutadania. Universitat d’Estiu 2022:

L’alimentació saludable de la ciutadania. Universitat d’Estiu 2022:

El passat mes de juliol va tenir lloc la   Universitat d’Estiu de Mercabarna, un espai de trobada on persones procedents del món de la recerca, la universitat, les institucions, l’empresa o el tercer sector vam poder reflexionar al voltant de l’Alimentació Sostenible.
Durant tres dies, Mercabarna es va convertir en un fòrum de debat sobre la sostenibilitat del model agroalimentari i es van posar sobre la taula aspectes centrals com el malbaratament alimentari, l’economia circular, l’alimentació ecològica i de proximitat o el food tech

Temàtica

En un context marcat per reptes globals (canvi climàtic, COVID-19, zones en conflictes, dependència energètica i inestabilitat econòmica), és important definir i prioritzar estratègies per alimentar a la població de forma segura, saludable i sostenible. Ara tenim l’oportunitat de construir un futur millor i transformar els actuals sistemes alimentaris.

La 4a Universitat d’Estiu és un espai per conèixer de primera mà, debatre i reflexionar sobre com fer possible una alimentació segura, saludable, sostenible i justa per a la ciutadania en un context complex, convuls i incert.

Ens plau compartir amb vosaltres , les gravacions de les ponències , podeu veure-les en el següent enllaç:

Destaquem en especial les següents :

Què entenem per alimentació saludable?

Ponència a càrrec del Doctor Ramon Estruch, metge a l’Hospital Clínic de Barcelona i president del comitè científic Paralelo 40 – Observatorio de la Dieta Mediterránea.

Menjar sa és només una qüestió d’educació?

Taula rodona amb: Eulàlia Vidal, farmacèutica, experta en nutrició i coordinadora del Consell Assessor de Salut d’Ametller Origen Neus Elcacho, dietista integrativa. Elena Roura, directora científica de Fundació Alícia. https://www.youtube.com/watchv=M539K3fQ6lU&list=PL0FjtKWxdaKPTYPTwB6MzyOWbT2kbP3xV&index=2

Efectes de l’entorn a la cadena alimentària

Taula rodona presentada per Pau López, director d’Alimentació Sostenible de Mercabarna, amb la participació de: – Miquel Torras (Cooperativa Agrícola del Prat de Llobregat) – Francesc Leyva (Federació de Mercats Municipals de Barcelona) – Pere Chias (Gremi de Restauració de Barcelona) – Elena Carrasco (Gremi de Carnissers de Barcelona)

Nous temps, nous hàbits? Tendències en el consum d’aliments

Ponència a càrrec de Joan Riera, Client Service Director Barcelona de Kantar World Panel.

Iniciatives per a una distribució saludable, sostenible i justa

Taula rodona a càrrec de: Joan Badosa, gerent de Badosa Fruits. Josep Sucarrats, director d’Arrels, el món que torna. Salomó Torres, president de la cooperativa Hortec. Blanca Martín, cap de Qualitat de supermercats Condis. Presentat per Pau López, director d’Alimentació Sostenible de Mercabarna.

Aquesta iniciativa té la col·laboració de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya (EEABB-UPC) i del Campus de l’Alimentació de Torribera de la Universitat de Barcelona.