Formant part del Gremi defensem els vostres drets aquí i a Europa. Ara més Gremi que mai!

Sabeu que el sector carni disposa d’una de les xarxes amb més cobertura per a la nostra representativitat, a Catalunya, a Espanya i a Europa?

En moments d’incertesa és necessari disposar de més cobertura, més suport institucional, més incentius i insistir més per aconseguir preservar els drets dels professionals que formeu part del nostre Gremi. Durant la pandèmia es va demostrar.

Per què es important que esteu agremiats? El nombre d’empreses i la suma d’esforços ens ajuda a formar una gran xarxa i tenim més força i representativitat davant de les institucions locals, autonòmiques, estatals i europees!!

Representativitat autonòmica i estatal

El Gremi forma part, juntament amb els altres 4 gremis de les comarques de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, de la Federació Carnissers Xarcuters Catalunya.

La Federació es relaciona amb la Comissió de Seguretat Alimentària de l’ACSA (Agència de Salut Pública de Catalunya), i forma part, també, de les Taules sectorials de l’ovi-cabrum, del porcí i del boví. També és membre de la Comissió d’Artesania Alimentària.

La Federació està afiliada a CEDECARNE, la confederació española de detallistes de la carn, de la qual la Federació té la vicepresidència. Aquí els carnissers, xarcuters i pollaires ens relacionem amb diversos ministeris: Indústria i Comerç, Agricultura Alimentació i Medi Ambient, Sanitat (AESAN) i Consum i Hisenda.

CEDECARNE està afiliada a la Confederació Espanyola de Comerç (CEC) defensant els interessos de les pimes i comerciants. A través de la CEC, també estem representants a la C4 de la Comissió de Competitivitat, Comerç i Consum i al Consell Assessor del Ministeri d’Agricultura.

Som membres del Ple de l’Observatori de la Cadena Alimentària, per afavorir el diàleg entre productors, distribució i consumidors amb les institucions públiques. I també formem part del Fòrum Observatori del Comerç del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, on s’analitza la situació del comerç detallista i la seva adequació a les noves tecnologies.

Amb CEDECARNE, estem representats en les interprofessionals: Interporc (porcí); Provacuno (boví), Interovic (oví) i Intercun (conill), formant part de les comissions de comunicació. Aquí es defensa i es promociona el consum de les carns.

Totes les interprofessionals van crear el fòrum de comunicació CARNE y SALUD, que divulga els beneficis de la carn a tots els actors: societat i mitjans de comunicació i intercedeix, defensant els interessos del sector davant dels mitjans de comunicació quan hi ha institucions, mitjans o empreses que comuniquen missatges contraris a les carns o divulguen el que ara es coneixen com a fake news o notícies falses.

Representativitat europea i sectorial

També a mitjançant la nostra participació a CEDECARNE estem presents a Europa, a través de l‘IBC (International Butchers’ Confederation), Federació d’associacions nacionals de petites i mitjanes empreses de carnisseria artesana i càtering. L’IBC representa avui 16 associacions dels països de la Unió Europea i lEFTA (European Free Trade Association), amb un total de més de 150.000 empreses de carnisseria artesana i càtering, que en conjunt donen feina a prop d’1 milió de persones.

En l’àmbit europeu, CEDECARNE també representa els nostres interessos al CELCAA, el comité d’enllaç europeu per al comerç agrícola i agroalimentari.

A nivell industrial, el Gremi pertany a Anafric, l’associació càrnia espanyola, d’àmbit nacional que defensa els interessos de les empreses del sector ramader-carni de tots els sectors, de manera transversal i plural, establints lligams amb les màximes autoritats de l’Estat per intercedir i prendre decisions en defensa del sector.

Formant part d’Anafric també participem de la campanya Somos Ganaderia, la rèplica estatal de la campanya europea Meat the facts (que impulsa la patronal càrnia UECBV a través de European Livestock Voice) que dona a conéixer, amb evidències científiques, els arguments positius a favor del sector carni.

En l’àmbit econòmic, el Gremi pertany a PIMEComerç, entitat formada per més de 40.000 empreses petites i mitjanes, que representa i defensa els nostres interessos, formant part de la Taula Sectorial.

Participem a la Comissió de Competitivitat, Comerç i Consum de la CEOE, representant el sector detallista de la carn, especialment al comerç especialitzat de carns i derivats carnis.

Per tant, formar part del Gremi us dona valor representatiu. Representem els vostres interessos. Impulsem el sector. Intercedim davant l’administració i afavorim missatges a favor del col·lectiu de la carn, de tota la cadena de valor d’un ofici amb més de 2.000 anys d’història.