Els professionals de les carns engeguen una campanya conjunta per promoure el consum d’hamburgueses de qualitat als comerços de proximitat de tot Catalunya

Els professionals dels gremis que formen part de Carnissers Xarcuters Catalunya, la marca que engloba les diferents entitats representatives de l’ofici a Catalunya, engeguen una campanya conjunta per promoure el consum d’hamburgueses artesanes i de qualitat als comerços de proximitat de tot Catalunya.També presenten la primera edició de l’Hamburguesa Solidària, una iniciativa que vol portar hamburgueses de qualitat a les famílies més vulnerables.

Assaborir una hamburguesa de qualitat, elaborada artesanalment, amb diferents tipus de carns i amb una varietat il·limitada d’ingredients és gaudir de la Dieta Mediterrània, es a dir d’una alimentació saludable i nutritiva i, sobretot, és gaudir de les hamburgueses elaborades pels  professionals de confiança. Aquest any, l’hamburguesa també es fa solidària. Els professionals del comerç minorista de  les carns participen en una iniciativa per fer arribar les hamburgueses de qualitat a les famílies mes vulnerables que estan patint la crisi econòmica.

La proposta comptarà  amb la col·laboració de les  diferents entitats solidàries que distribuiran les hamburgueses que es recullin a través de la campanya.

L’hamburguesa, sempre amb carns de qualitat

I així ho entén Carnissers Xarcuters de Catalunya que, aprofitant que el 28 de maig és el Dia Internacional de l’Hamburguesa, ha organitzat una campanya que promou precisament la qualitat, l’elaboració artesanal, els aspectes nutritius i també la visió gourmet de les hamburgueses. “Les hamburgueses fetes amb les carns de qualitat dels nostres establiments agremiats són un aliment sa, nutritiu i indicat per a totes les edats”.

Però una de les principals aportacions de les carns, i de les hamburgueses, són les vitamines del grup B. Sobretot la B12, la vitamina més essencial per al nostre organisme, que assegura el funcionament normal del cervell, del sistema nerviós i és imprescindible per a la formació de la sang. I només es troba als aliments de procedència animal.

El catedràtic emèrit en Nutrició i Bromatologia en la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona, Abel Mariné insisteix: “Les carns i els seus derivats aporten unes excel·lents proteïnes, vitamines del grup B (entre les que cal destacar la B12, que no es troba en els vegetals), minerals com  fòsfor, zinc i, sobretot,el  ferro, del qual les carns en són la millor font, no només pel  contingut sinó perquè el seu ferro s’absorbeix millor que el dels altres aliments, especialment que el dels vegetals. No és fàcil que el nostre organisme absorbeixi i disposi de ferro suficient mitjançant l’alimentació si es prescindeix de les carns i derivats.”

La campanya, a l’establiment i a les xarxes

“Volem compartir amb els nostres clients els arguments a favor de la salut perquè el consumidor final, amb tots els arguments a la mà, triï què vol menjar, tot sabent que, si no és de carn, no es pot dir hamburguesa”, afegeixen des de la Federació.

La campanya de promoció de l’hamburguesa de qualitat compta amb el suport dels gremis adherits a Carnissers Xarcuters Catalunya

• Gremi Carnissers Xarcuters Aviram de Barcelona i Comarques
  • GremiCarn Barcelona – Gremi de Carnissers Cansaladers Xarcuters de Barcelona i Comarques
  • GremiCarn Lleida – Gremi d’Artesans Cansaladers Lleida
  • GremiCarn Tarragona – Gremi Cansaladers Carnissers Xarcuters Comarques Tarragonines
  • Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans de les Comarques Gironines

Cartell de la campanya

Vídeo de la campanya

Hamburguesa Solidària. Primera edició d’una iniciativa que vol portar hamburgueses de qualitat a famílies necessitades

El proper 28 de maig és el Dia Internacional de l’Hamburguesa serà també el dia de l’Hamburguesa Solidària. “Totes les persones tenen el dret a poder gaudir de les hamburgueses de qualitat que ofereixen els nostres establiments agremiats”, apunten des de la Federació. “El nostre compromís va més enllà de la nostra activitat. La solidaritat també forma part del nostre ofici. I per aquest motiu la campanya anual de l’hamburguesa, també suma aquest component solidari”.

Com es fan les entregues solidàries d’hamburgueses de qualitat?

Gràcies a les aportacions dels agremiats i dels clients, s’entregaran hamburgueses a les entitats solidàries, que seran repartides pels seus voluntaris. Són les entitats solidàries les que determinen quines són les famílies més necessitades.

“Creiem que amb l’ajuda de tots i totes, de la societat i dels mitjans de comunicació, aquesta iniciativa serà tot un èxit. Tenim l’experiència de la campanya Ajuda’ns a ajudar que és va engegar a l’abril de 2020 i que continua fins ara. Portem entregats 11.000 quilos de carns de qualitat  a les famílies que més ho necessiten”.

Com es pot col·laborar?

Totes les persones poden col·laborar a títol individual fent una compra d’hamburgueses de qualitat en tots aquells establiments que participen a la campanya de l’Hamburguesa Solidària. Aquestes hamburgueses s’entregaran a les entitats que participen en la campanya.

Cerrar Sesión