La Generalitat convoca els Premis Nacionals de Comerç i els Premis als Establiments Centenaris

Us informem que s’han convocat els Premis Nacionals de Comerç de la Generalitat de Catalunya i els Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris. Aquests guardons tenen com a objectiu donar reconeixement a les actuacions o establiments comercials que han destacat per la seva trajectòria, innovació i contribució al prestigi del comerç. D’altra banda, també es donarà un tractament diferenciat amb els premis als establiments comercials amb més de cent i cent cinquanta anys d’antiguitat, atès que el seu objectiu específic és el reconeixement d’una trajectòria de servei i atenció al públic, mitjançant l’adaptació contínua a l’evolució de les necessitats de la ciutadania. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 5 de juliol de 2019. Teniu toda la informació en aquest ENLLAÇ.

Amb els Premis Nacionals de Comerç es distingeixen les persones físiques o jurídiques amb establiment operatiu a Catalunya que hagin destacat per la seva iniciativa comercial i que contribueixen de manera més rellevant al prestigi del comerç (particularment del comerç urbà de proximitat).

S’estableixen 4 categories:

• Premi Nacional de Comerç, dotat amb 10.000 euros (només hi poden optar les candidatures que s’han presentat per alguna de les categories de les dues categories que es nomenen a continguació: Iniciativa Empresarial o Iniciativa Col·lectiva Territorials i Sectorial)
  • Premi a la Iniciativa Empresarial (candidats: persones físiques o jurídiques)
  • Premi a la Iniciativa Col•lectiva Territorial i Premi a la Iniciativa Col·lectiva Sectorial (candidats: entitats territorials de comerç i de serveis // centrals de compres, associacions, federacions i gremis sectorials de comerç i de serveis)
  • Premi a la Gestió Pública en l’àmbit del sector comercial (candidats: ajuntaments i d’altres ens públics)

Pel que fa als Premis als Establiments Centenaris de la Generalitat de Catalunya, el seu objectiu és distingir els establiments i Mercats Municipals en actiu que al llarg de més de cent anys han ofert un servei de qualitat i personalitzat als seus clients.

S’estableixen 2 categories:
• Per als establiments de cent o més anys d’antiguitat
• Per aquells establiments que acreditin cent cinquanta o més anys d’història