El Gremi dona suport al manifest impulsat per Empresa i Coneixement clamant al Govern central mesures per pal·liar la “situació d’extrema urgència” del sector

El Departament d’Empresa i Coneixement impulsa un manifest unitari del comerç català clamant al Govern central mesures per pal·liar la “situació d’extrema urgència” del sector. I el Gremi de Carnissers, Xarcuters i Aviram ha subscrit el document on es demana solucions directes que ajudin al petit comerç a sortir de la situació en què es troba.

ENLLAÇ AL MANIFEST

• Els entitats i associacions del sector comerç han subscrit el document en què insten al Govern central a ampliar les mesures econòmiques anunciades per tal d’injectar “liquiditat directa” al comerç a través de la suspensió de tributs, pagaments a la seguretat social, l’ampliació del crèdit bancari i d’ajuts al pagament de lloguers.
  • El manifest, encapçalat per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, l’han subscrit PIMEC Comerç, Foment Comerç, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, Consell de Gremis, RETAILCAT, Comertia, CECOT Comerç, Barcelona Oberta, Fundació Barcelona Comerç, Fundació Comerç Ciutadà, FECOM Lleida, FOEG Girona, el Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació, Asociación Nacional de Empresas de Distribución a Catalunya, l’Asociación Española de Supermercados a Catalunya, la Unió Patronal Metal·lúrgica, el Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona (COACB), i el Gremi de Carnissers, Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques.
  • L’estat d’alarma ha prohibit l’activitat del 54% del comerç, que suposa el 49% de la facturació del sector i ocupa al 45% dels treballadors i ha provocat la dràstica davallada de vendes de molt comerç que ha pogut obrir . Això ha significat el tancament de 48.000 establiments, on treballen 144.000 persones, i amb una facturació agregada de prop de 20.000 milions d’euros l’any. El sector comerç representa el 16% del PIB a Catalunya.